Journal of Philosophical Investigations

آ

  • آجربندیان، سعیده Reflecting the Hero's Confusion in Sartre's Existentialist Attitude: conditions of appearance and characteristics [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 423-437]

  • آذرکسب، سید محمدرضا Farabi’s Perspective on Global Peace [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 302-309]

  • آزادی، علی مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان (فبک) از نظر لیپمن: هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 59-77]

  • آیشم، معصومه شهر در حکمت متعالیه و جایگاه آن در کمال انسان [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 1-28]

  • آقایی پور، علی بررسی مقایسه‌ای و انتقادی مفهوم آزادی در اندیشه کانت و هایدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 643-657]

  • آقازاده، سید ابراهیم رویکرد انتقادی بر نظریه «خلق از عدم» حکمت متعالیه [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 540-556]

ا

  • احمدی، حسن فلسفه برای کودکان و توسعه حرفه ای معلمان (مطالعه کیفی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 113-128]

  • احمدی خاوه، احسان مفهوم‌شناسی تطبیقی مساله اراده آزاد و اختیار در تعلیم و تربیت بر اساس الگوی «انسان مشکک» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 149-167]

  • احمدی سعدی، عباس بررسی متناقض‌نمای اختیار انسان و تقدیر الهی در فلسفه ابن سینا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 395-406]

  • احمدی سعدی، عباس بررسی تحول نگرش کلامی قاعده لطف به مسئله شمول گرایی در نجات (علامه طباطبایی و جوادی آملی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 395-409]

  • احمدی نژاد، حمید نظام فلسفی پساکرونا از دریچه‏ تقابل رئالیسم، لیبرالیسم و تئوری انتقادی؛ سناریوهای محکوم، پلتفرم و هریت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 678-695]

  • احمدی هدایت، حمید واکاوی رویکرد پساپدیدارشناسی در آموزش مجازی و استلزامات آن برای نظام آموزشی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 150-165]

  • اخگر، محمدعلی بررسی متناقض‌نمای اختیار انسان و تقدیر الهی در فلسفه ابن سینا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 395-406]

  • اخگر، محمدعلی بررسی نقش عمل در استکمال عقل نظری در آراء مشائیان (کندی، فارابی و ابن‌سینا) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 730-743]

  • اخگر، محمد علی بررسی تحول نگرش کلامی قاعده لطف به مسئله شمول گرایی در نجات (علامه طباطبایی و جوادی آملی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 395-409]

  • ادیب، یوسف Perception of Religious “Other” and the Quality of Its Narration in the Cultural Context of Iran [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 285-301]

  • ایرانی بهبهانی، هما بازشناسی عرصه دیگر وجود در معماری درونگرای ایرانی با تأکید بر پدیدار آیینه در فلسفه سهروردی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 306-324]

  • اردلانی، حسین اهمیت تناسب در هنر معماری و موسیقی با تمرکز بر اندیشه افلاطون [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 410-421]

  • ارشد ریاحی، علی بررسی و نقد آراء «لئونارد سوییدلر» درباره اخلاق جهانی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 232-262]

  • اسپرهم، داوود رویکرد اگزیستانسیالیستی به مفهوم تنهایی در جریان شعری رمانتیک سیاه: دهه سی و چهل خورشیدی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 365-382]

  • اسکندری، حمید حقیقت و خطاناپذیری در «منطقِ هویتِ مطلقاً متناقضِ» نیشیدا و «منطقِ صوری - شهودیِ» ملاصدرا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 581-596]

  • اسکوئیان، عباس بررسی روش‌شناسی دیدگاه‌های کتز و فیلیپس در باب تجربه دینی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 546-560]

  • اسماعیلی بروجنی، مهرناز رویکرد فلسفی به آشنایی زدایی در اشعار معاصر ایران [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 62-91]

  • اشرفی سلیم کندی، فرشید رویکردها و روش های آموزش تفکر فلسفی به کودکان [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 129-149]

  • اصغری، سیدعلی نقد تکیه جزئی‌گرایی اخلاقی بر دلیل‌های اخلاقی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 429-444]

  • اصغری، محمد وحدت به مثابۀ ایده آل فلسفۀ هگل [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 533-545]

  • اصغری، محمد به سوی یک اخلاق اگزیستانسیال؛ واکاوی مواجهه کی‌یرکگور با داستان ابراهیم از منظر فلسفه‌ هایدگر [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 464-475]

  • افلاکی فرد، حسین بررسی دیدگاه حوزه فردی راسل در ادبیات تعلیمی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 283-300]

  • اقبالی، علی فلسفه برای کودکان و توسعه حرفه ای معلمان (مطالعه کیفی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 113-128]

  • اکبری، بهمن بررسی روش‌شناسی دیدگاه‌های کتز و فیلیپس در باب تجربه دینی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 546-560]

  • اکبری، مریم بازشناسی عرصه دیگر وجود در معماری درونگرای ایرانی با تأکید بر پدیدار آیینه در فلسفه سهروردی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 306-324]

  • اکبرزاده راشد، سمیرا The Philosophy of Teachers’ Power based on Leech’s Politeness Maxims in Iranian Context [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 399-422]

  • اکبری ناصری، محبوبه گسست از بیان امر الهیِ هگلی در پیکرسازی مدرن [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 506-520]

  • اکوان، محمد واکاوی مفاهیم بنیادی فلسفۀ تربیتی اپیکتتوس به روایت آنتونی‌لانگ [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 1-15]

  • اللهوردی پور، محمدعلی واکاوی مفهوم زمان (یا صیروت) دلوزی در عکاسی به سبک فوتومنتاژ [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 92-118]

  • ایمانی زاده شریفپور، مریم مطالعه تطبیقی زیبایی‌شناسی در اندیشه افلاطون و حکمت سهروردی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 383-394]

  • امید، مسعود مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان (فبک) از نظر لیپمن: هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 59-77]

  • امید، مسعود احتمال وجود عالم پس از مرگ و آموزه ثواب و عقاب اَعمال در حیات اُخروی در فلسفه دیوید هیوم [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 360-377]

  • امید، مسعود پرسش از پایدیای سوبژکتیویته [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 16-32]

  • امیرخانی شهرکی، سجاد Rene Descartes’s Cogito Argument Reconsidered [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 148-163]

  • امینی، عبدالله تأملی بر رابطۀ هنر با زندگی در تفکر دیویی (با تکیه بر مفهوم تجربه) [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 616-643]

ب

  • بابایی، سعیده Online Forums Can Alleviate the Care Crisis [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 174-188]

  • بابایی، علی سه مرتبه حرکت بر مبنای سه سیر فلسفی ملاصدرا: حرکت طبیعی، حرکت جوهری، تجدد امثال [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 119-153]

  • بارانی، مهشید An Analysis of the User's Interpretation of the Product; Comparative Study of Experience Design and Reception Hermeneutic [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 310-323]

  • باقرشاهی، علی نقی The Relativity of the Subject of Truth in Alain Badiou’s Philosophy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 242-256]

  • باقری مجد، روح اله استیلای شبه پرسشگری بجای پرسشگری در نظام‌های تعلیم و تربیت با استناد به اندیشه هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 269-282]

  • باقری نوع پرست، خسرو جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی از منظر کانت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 1-26]

  • بختیاریان، مریم تصویرگری به مثابۀ ابزار آموزشی فلسفه به کودکان: تحلیل تصویرنوشتار در سه اثر از شل سیلوراستاین و ولف ارلبروش [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 96-112]

  • برندک، فرهاد بازشناسی تئوری پنجره‌های شکسته در "سکونت‌" شهری مدرن‌؛ نشانه‌شناسی و نظریه‌پردازی داده بنیاد از فیلم"ایثار" آندری تارکوفسکی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 744-765]

  • بسناس، مهری The History of Education in Old Tabriz City and its Philosophy in the Qajar Era (from the Maktabs to formation of the new schools) [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 460-470]

  • بشیری، محمود رویکرد اگزیستانسیالیستی به مفهوم تنهایی در جریان شعری رمانتیک سیاه: دهه سی و چهل خورشیدی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 365-382]

  • بیکران بهشت، حامد طبیعت‌گرایی یا مضمون هستی‌شناختی؟ فیزیکالیسم و ذهنیت بنیادی: یک رویکرد تاریخی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 154-185]

  • بلندهمتان، کیوان Political Conception of Islamic Education: Revisiting al-Afghani’s Ideas on Education [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 74-86]

  • بنی اردلان، اسماعیل Reflecting the Hero's Confusion in Sartre's Existentialist Attitude: conditions of appearance and characteristics [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 423-437]

  • بینای مطلق، سعید تأملی بر دوگان نفس ـ بدن در آیین اورفه و تأثیر آن بر آموزة نفس افلاطون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 597-612]

  • بهبهانی، رضا بازشناسی عرصه دیگر وجود در معماری درونگرای ایرانی با تأکید بر پدیدار آیینه در فلسفه سهروردی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 306-324]

  • بهبهانی، کاوه قبای قانون بر قامت اخلاق؛ نگرشی انتقادی بر خوانش پاتریک دِولین در باب الزام قانونی اخلاق متعارف [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 514-532]

پ

  • پایا، علی ارزیابی جایگاه معرفت‌شناختی یقین در اندیشه ویتگنشتاین، از منظر عقلانیت نقاد [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 670-705]

  • پایا، علی آیا ویتگنشتاین متاخر به ورطۀ نسبی‌گرایی درمی‌غلتد؟ یک ارزیابی از منظر عقلانیت نقاد [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 208-224]

  • پایا، علی از قرآن چه و چگونه می توان آموخت؟ یک بررسی از منظر عقلانیت نقاد [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 633-664]

  • پیراوی ونک، مرضیه مطالعه تطبیقی آراء مرلوپونتی و آرنهایم در حیطه ادراک بصری و تبیین رهیافت آن در آموزش هنر (با رویکرد پدیدارشناختی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 254-268]

  • پیکانی، جلال جایگاه نظر کانت در میان نظریه‌های ناظر بر روابط دین و اخلاق [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 562-582]

  • پیکانی، جلال بررسی روش‌شناسی دیدگاه‌های کتز و فیلیپس در باب تجربه دینی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 546-560]

  • پناهی درچه، اکبر بررسی رویکرد تربیت ذهن بر مبنای دیدگاه حکمت متعالیه با تاکید بر تقویت قوه خیال درآموزش کودکان [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 33-51]

  • پورمحمدی، محمدرضا بازشناسی تئوری پنجره‌های شکسته در "سکونت‌" شهری مدرن‌؛ نشانه‌شناسی و نظریه‌پردازی داده بنیاد از فیلم"ایثار" آندری تارکوفسکی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 744-765]

ت

  • ترکاشوند، احسان بررسی بعد ادراکی عقل عملی در حکمت متعالیه [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 341-361]

  • تفنگ چی، سینا بدن به مثابه رسانه‌ نوین یا فرا انسان‌گرایی در عصر هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 225-242]

  • توکلی، غلامحسین بررسی و نقد آراء «لئونارد سوییدلر» درباره اخلاق جهانی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 232-262]

  • توکلی، نسرین بررسی مقایسه ای مفهوم حقیقت محمدیه از منظر ملاصدرا و آدام کدمون از نگاه موسی دلئون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 292-305]

ج

  • جلال کمالی، فتانه اهمیت تناسب در هنر معماری و موسیقی با تمرکز بر اندیشه افلاطون [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 410-421]

  • جلیلی، جلیل Philosophy of Islamic Education: environmental and behavioral pathology of children's religious education [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 49-61]

  • جمالی، عباس آگامبن و دیرینه‌شناسی فلسفی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 712-729]

  • جمالی، مریم فلسفه‌ بقای سینما با رویکرد ژان بودریار [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 243-258]

  • جمال پور، میکاییل Abstraction of the Soul and the Presence Abstracts in Dream From; the psychological and philosophical perspective with an emphasis on the views of Carl Gustav Young [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 490-501]

  • جمیلی، میلاد جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی از منظر کانت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 1-26]

چ

  • چترائی، سمیه مطالعه تطبیقی آراء مرلوپونتی و آرنهایم در حیطه ادراک بصری و تبیین رهیافت آن در آموزش هنر (با رویکرد پدیدارشناختی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 254-268]

ح

  • حاجیانی، فهیمه تحلیلی بر موانع تربیت عقلانی از دیدگاه هگل [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 521-539]

  • حاجیان فروشانی، یاسمن واکاوی بنیان‌های فلسفی «دیزاین» به‌مثابه‌ کنش تکنولوژیکی به کمک معانی مستتر در مفهوم بینامتنی «تخنه» [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 696-711]

  • حاجیان فروشانی، یاسمن «کنش پژوهی اخلاقی» به مثابۀ فصل مشترک «تربیت پژوهی» با «طراحی پژوهی» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 168-180]

  • حاج حسینی، مرتضی ارزیابی نقدهای اچمندی به تحلیل تارسکی از مفهوم پیامد منطقی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 505-532]

  • حبیبی، فواد Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 324-347]

  • حیدری، احمدعلی Educational Time Based on Heidegger's Approach to Temporality [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 34-48]

  • حیدری، محمدحسن رورتی در مقابل هابرماس: چرخش پراگماتیک نسبت به صدق و کاربست آن در سازماندهی روابط توجیهی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 378-394]

  • حیران، سمیه بررسی متناقض‌نمای اختیار انسان و تقدیر الهی در فلسفه ابن سینا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 395-406]

  • حسامی فر، عبدالرزاق مفهوم «معنا» در منطق معنای ژیل دلوز [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 407-428]

  • حسامی فر، عبدالرزاق رورتی در مقابل هابرماس: چرخش پراگماتیک نسبت به صدق و کاربست آن در سازماندهی روابط توجیهی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 378-394]

  • حسینی، سید حسام تبیین و نقد رویکرد لیپمن در برنامه فلسفه برای کودکان از منظر پرسشگری وجودی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 78-95]

  • حسینی، سید حسام تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 86-110]

  • حسینی، سید حسام تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفه‌های فلسفه معلّمی خود [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 331-349]

  • حسینی، سیدمجتبی فرایند تکامل در لامارکیسم و داروینیسم؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 577-593]

  • حسینی، سید محمد قبای قانون بر قامت اخلاق؛ نگرشی انتقادی بر خوانش پاتریک دِولین در باب الزام قانونی اخلاق متعارف [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 514-532]

  • حسینی، سیده نسرین تبیین و نقد رویکرد لیپمن در برنامه فلسفه برای کودکان از منظر پرسشگری وجودی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 78-95]

  • حسینی، سیده نسرین تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفه‌های فلسفه معلّمی خود [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 331-349]

  • حسینی، علی عقل در محدوده دین تنها از نگاه امام محمد غزالی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 569-580]

  • حسینی، مالک جایگاه و نقش مفهوم اتمسفر در پدیدارشناسی نوین هرمان اشمیتس [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 706-744]

  • حسن‌زاده، علی هژمونی سکوت: خوانشی هگلی‌ ـ‌ لاکانی از رابطۀ سکوت و زبان در اندیشۀ مولوی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 594-609]

  • حسن‌زاده، مهدی «زیست‌جهان» در پدیدارشناسی آلفرد شوتز [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 533-561]

  • حسینی‌سیرت، مریم السادات خوانش بینامتنی دیالوگیسم باختین بر اساس دیالکتیک هگل [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 362-388]

  • حسینی سروری، سید حسن رابطه موجبیت و مسئولیت اخلاقی در نظریه کنش سینوی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 287-314]

  • حسینی شاهرودی، سید مرتضی سلامتی، بیماری و درمان در مکتب فکری ملاصدرا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 476-489]

  • حقیقت، حمیده فلسفه شیمی و سیر تحول آن در گذر زمان [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 325-335]

  • حکیمی فر، خلیل حقیقت و خطاناپذیری در «منطقِ هویتِ مطلقاً متناقضِ» نیشیدا و «منطقِ صوری - شهودیِ» ملاصدرا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 581-596]

  • حمداللهی، احمد مقایسه تحلیل‌های ارسطو و فرگه از «گزاره حملی» [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 644-669]

  • حمیدیه، بهزاد «زیست‌جهان» در پدیدارشناسی آلفرد شوتز [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 533-561]

خ

  • خیاط زاده، مهدی بررسی انتقادی نظریۀ معرفت‌شناسی مشارکت در فهم باورهای دینی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 277-291]

  • خانیکی، هادی بدن به مثابه رسانه‌ نوین یا فرا انسان‌گرایی در عصر هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 225-242]

  • خبازی کناری، مهدی واکاوی در سبک تدریس به روایتی ساختارزدایانه؛ دریدا در این باره چه می گوید؟ [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 557-568]

  • خدیوی، اسداله پدیدارنگاری برنامه فلسفه برای کودکان(P4C) در آموزش ابتدایی ایران (سیاستگذاری، راهبردها و عمل) [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 29-61]

  • خدیوی، اسداله ارزشیابی بدون تخلف، در آموزش‌های آنلاین: با استناد به دو نظریه سطوح شناختی بنجامین بلوم و هرمنوتیک فلسفی هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 208-219]

  • خدیوی، اسداله رویکرد نظری به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 196-207]

  • خزاعی، زهرا مسأله «من» در نگاه گلن استراوسن [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 186-213]

  • خلیلی، مهدی Online Forums Can Alleviate the Care Crisis [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 174-188]

  • خنجرخانی، مسعود ارزشیابی بدون تخلف، در آموزش‌های آنلاین: با استناد به دو نظریه سطوح شناختی بنجامین بلوم و هرمنوتیک فلسفی هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 208-219]

  • خنجرخانی، مسعود استیلای شبه پرسشگری بجای پرسشگری در نظام‌های تعلیم و تربیت با استناد به اندیشه هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 269-282]

  • خوش زبان، الهه مسأله «من» در نگاه گلن استراوسن [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 186-213]

د

  • دادفر، پدرام واکاوی مفهوم زمان (یا صیروت) دلوزی در عکاسی به سبک فوتومنتاژ [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 92-118]

  • داروئی، پریسا مطالعه تطبیقی آراء مرلوپونتی و آرنهایم در حیطه ادراک بصری و تبیین رهیافت آن در آموزش هنر (با رویکرد پدیدارشناختی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 254-268]

  • دامادی، مریم تأملی بر دوگان نفس ـ بدن در آیین اورفه و تأثیر آن بر آموزة نفس افلاطون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 597-612]

  • دانیالی، عارف کوندرا: عمل همچون مسألۀ رمان؛ خوانش آرنتی از رویکرد کوندرا به تاریخ رمان) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 658-677]

  • داودی پناه، نسیم رویکرد اگزیستانسیالیستی به مفهوم تنهایی در جریان شعری رمانتیک سیاه: دهه سی و چهل خورشیدی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 365-382]

  • دیباجی، سید محمد علی Critical Consideration on God's Essence and His Features in Open Theism [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 386-398]

  • دباغ، حسین قبای قانون بر قامت اخلاق؛ نگرشی انتقادی بر خوانش پاتریک دِولین در باب الزام قانونی اخلاق متعارف [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 514-532]

  • دربانیان، مریم انتقادات ویکو به تفکّر دکارتی، به منزله یکی از مهم‌ترین سرآغازگاه‌های ظهور تفکّر تاریخی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 561-576]

  • درگاه زاده، محمد نقش قوه خیال در تبیین وحی از دیدگاه حکیم ابن سینا و ملاصدرا [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 214-231]

  • درویشی، زین‌العابدین رویکردها و روش های آموزش تفکر فلسفی به کودکان [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 129-149]

ذ

  • ذاکری، مهدی پدیدارشناسی ایدئولوژی و نسبت آن با اتوپیا بر پایه آراء ریکور [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 336-359]

  • ذوفقاری، زهرا بررسی و نقد آراء «لئونارد سوییدلر» درباره اخلاق جهانی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 232-262]

  • ذوفقاری، شهاب الدین بررسی و نقد آراء «لئونارد سوییدلر» درباره اخلاق جهانی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 232-262]

ر

  • راستایی، حامده کرونا و پاسخ به رنج دیگری در پرتو تکلیف گرایی کانت و مسئولیت‌پذیری نزد لویناس [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 263-286]

  • رام، سمیه Comparative Comparison of Self-control and Piety from the Perspective of Psychology and Islamic Education [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 102-119]

  • راه بار، ندا واکاوی در سبک تدریس به روایتی ساختارزدایانه؛ دریدا در این باره چه می گوید؟ [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 557-568]

  • رحمانی، هما واکاوی و تأملی بر فلسفه آموزش ‌و پرورش اشتاینر والدورف [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 235-253]

  • رحیم نصیریان، ایمان رورتی در مقابل هابرماس: چرخش پراگماتیک نسبت به صدق و کاربست آن در سازماندهی روابط توجیهی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 378-394]

  • رضایی، رسول ارزشیابی بدون تخلف، در آموزش‌های آنلاین: با استناد به دو نظریه سطوح شناختی بنجامین بلوم و هرمنوتیک فلسفی هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 208-219]

  • رضایی، رسول استیلای شبه پرسشگری بجای پرسشگری در نظام‌های تعلیم و تربیت با استناد به اندیشه هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 269-282]

  • رهبر، حسن حقیقت و خطاناپذیری در «منطقِ هویتِ مطلقاً متناقضِ» نیشیدا و «منطقِ صوری - شهودیِ» ملاصدرا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 581-596]

  • رهنما، اکبر تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 86-110]

  • روحانی، حسین مقایسه آراء مارتین هایدگر و علی شریعتی در قبال تکنولوژی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 626-642]

  • روحانی، حسین Soren Kierkegaard's Leap of Faith: political implications [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 373-385]

  • رودی، معصومه سلامتی، بیماری و درمان در مکتب فکری ملاصدرا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 476-489]

  • رئیسی، محمداسلم بررسی نقش عمل در استکمال عقل نظری در آراء مشائیان (کندی، فارابی و ابن‌سینا) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 730-743]

ز

  • زارع، روزبه رابطه موجبیت و مسئولیت اخلاقی در نظریه کنش سینوی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 287-314]

  • زرگر، نرگس Analyzing the alleged Priority of Thought over Language in al-Fārābī’s Philosophy of Language [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 189-205]

  • زمانی، سیدصادق مطالعه تطبیقی زیبایی‌شناسی در اندیشه افلاطون و حکمت سهروردی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 383-394]

  • زمانی، سید صادق Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 324-347]

  • زندیه، عطیه فلسفه تعلیم و تربیت در اندیشه پراگماتیستی پیرس [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 220-234]

س

  • ساکی، ولی اله بررسی مقایسه ای مفهوم حقیقت محمدیه از منظر ملاصدرا و آدام کدمون از نگاه موسی دلئون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 292-305]

  • سالاری، هادی سوبژکتیویته و نبوغ به مثابه شرط امکان و امکان هنر زیبا در معماری (ساختار معمارانه) نظام فلسفه کانت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 610-625]

  • سالم، مریم چگونگی نسبت میان مفهوم «وجود» و معنای «خدا» در رسائل کلامی بوئثیوس [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 437-452]

  • سامع، سیدجمال لوگوس هراکلیتوس از منظر پدیدارشناسیِ آغازِ دیگرِ مارتین هایدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 495-513]

  • سبحانی نژاد، مهدی تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 86-110]

  • سبحانی‌نژاد، مهدی تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفه‌های فلسفه معلّمی خود [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 331-349]

  • سجادی، سید مهدی تدارک رویکردی نو به فلسفه تعلیم و تربیت: اقتضاء تحولات فناورانه عصر حاضر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 27-39]

  • سجادیه، نرگس سادات جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی از منظر کانت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 1-26]

  • سید کلان، سید محمد پدیدارنگاری برنامه فلسفه برای کودکان(P4C) در آموزش ابتدایی ایران (سیاستگذاری، راهبردها و عمل) [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 29-61]

  • سرانجام، محمد حسین قلب و ادراک زیبایی از دیدگاه علامه طباطبائی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 315-340]

  • سرمدی، محمدرضا مفهوم‌شناسی تطبیقی مساله اراده آزاد و اختیار در تعلیم و تربیت بر اساس الگوی «انسان مشکک» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 149-167]

  • سروش، جمال بررسی بعد ادراکی عقل عملی در حکمت متعالیه [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 341-361]

  • سعادتی خمسه، اسماعیل جایگاه نظر کانت در میان نظریه‌های ناظر بر روابط دین و اخلاق [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 562-582]

  • سیف، سید مسعود رورتی در مقابل هابرماس: چرخش پراگماتیک نسبت به صدق و کاربست آن در سازماندهی روابط توجیهی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 378-394]

  • سلطانی فر، محمد بدن به مثابه رسانه‌ نوین یا فرا انسان‌گرایی در عصر هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 225-242]

  • سلطانی کوهانستانی، مریم تحلیلی بر اتوس اخلاق‌نگار در هنر ارسطویی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 448-476]

  • سلمانی، علی سوبژکتیویته و نبوغ به مثابه شرط امکان و امکان هنر زیبا در معماری (ساختار معمارانه) نظام فلسفه کانت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 610-625]

  • سلیمانزاده، اسماعیل رویکرد نظری به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 196-207]

  • سهراب نژاد، سید علی رویکرد فلسفی به آشنایی زدایی در اشعار معاصر ایران [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 62-91]

ش

  • شاقول، یوسف خوانش بینامتنی دیالوگیسم باختین بر اساس دیالکتیک هگل [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 362-388]

  • شایگانفر، نادر مطالعه تطبیقی آراء مرلوپونتی و آرنهایم در حیطه ادراک بصری و تبیین رهیافت آن در آموزش هنر (با رویکرد پدیدارشناختی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 254-268]

  • شیبانی رضوانی، فیروزه تصویرگری به مثابۀ ابزار آموزشی فلسفه به کودکان: تحلیل تصویرنوشتار در سه اثر از شل سیلوراستاین و ولف ارلبروش [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 96-112]

  • شجاری، مرتضی شهر در حکمت متعالیه و جایگاه آن در کمال انسان [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 1-28]

  • شیخ الاسلام، کیارش امر سایبری پسامدرن و بحران الهیات [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 490-505]

  • شفیعیون، علیرضا واکاوی معنای تعلیم و تعالی آدمی در نظام فکری سقراط-افلاطون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 52-67]

  • شقاقی، حسین تأملی در باب تفسیر کاهیل از نکته اخلاقی و فرهنگی رساله ویتگنشتاین [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 389-419]

  • شکیبی، زینب درون‌گرایی، نقطه تمایز معرفت شناسی دینی فیلیپس با ویتگنشتاین [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 420-447]

  • شکرخواه، یونس بدن به مثابه رسانه‌ نوین یا فرا انسان‌گرایی در عصر هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 225-242]

  • شکورزاده، پریسا مفهوم «معنا» در منطق معنای ژیل دلوز [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 407-428]

  • شهرآیینی، مصطفی بررسی انتقادی رابطه دین و سیاست در رساله الهیاتی ـ سیاسی اسپینوزا [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 792-814]

ص

  • صادقی، رضا Methods of Racism in Modern Philosophy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 257-270]

  • صادقی، علیرضا Perception of Religious “Other” and the Quality of Its Narration in the Cultural Context of Iran [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 285-301]

  • صافیان، محمدجواد لوگوس هراکلیتوس از منظر پدیدارشناسیِ آغازِ دیگرِ مارتین هایدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 495-513]

  • صبوری، حسین An Investigation into Teachers’ Perception of (Postmodern) Postmethod Pedagogy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 62-73]

  • صدرمجلس، مجید احتمال وجود عالم پس از مرگ و آموزه ثواب و عقاب اَعمال در حیات اُخروی در فلسفه دیوید هیوم [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 360-377]

  • صدرمجلس، مجید مبانی آموزه تربیت سقراطی- افلاطونی در محاوره پروتاگوراس [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 127-148]

  • صفی خانی، اکرم جایگاه دیگری بزرگِ لکان و چگونگی شکل‌گیری سوژه در متن‌هایی برای هیچ اثر بکت [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 613-632]

  • صوفیانی، محمود هژمونی سکوت: خوانشی هگلی‌ ـ‌ لاکانی از رابطۀ سکوت و زبان در اندیشۀ مولوی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 594-609]

ض

  • ضیاء شهابی، پرویز جایگاه و نقش مفهوم اتمسفر در پدیدارشناسی نوین هرمان اشمیتس [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 706-744]

  • ضرغامی همراه، سعید واکاوی رویکرد پساپدیدارشناسی در آموزش مجازی و استلزامات آن برای نظام آموزشی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 150-165]

  • ضیمران، محمد فلسفه‌ بقای سینما با رویکرد ژان بودریار [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 243-258]

ط

  • طایری، مریم استیلای شبه پرسشگری بجای پرسشگری در نظام‌های تعلیم و تربیت با استناد به اندیشه هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 269-282]

  • طالبیان، یحیی رویکرد اگزیستانسیالیستی به مفهوم تنهایی در جریان شعری رمانتیک سیاه: دهه سی و چهل خورشیدی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 365-382]

  • طالعی بافقی، کاملیا تحلیلی بر اتوس اخلاق‌نگار در هنر ارسطویی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 448-476]

ظ

  • ظهرابی، محمد The Philosophy of Teachers’ Power based on Leech’s Politeness Maxims in Iranian Context [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 399-422]

ع

  • عابدی، مصطفی بررسی مقایسه‌ای و انتقادی مفهوم آزادی در اندیشه کانت و هایدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 643-657]

  • عاشوری کیسمی، محمدعلی بررسی و نقد رابطه سیاست و اخلاق در هنر در پراگماتیسم پیامبرانه [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 477-504]

  • عبدالکریمی، بیژن انتقادات ویکو به تفکّر دکارتی، به منزله یکی از مهم‌ترین سرآغازگاه‌های ظهور تفکّر تاریخی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 561-576]

  • عسکری زاده، فلورا Educational Time Based on Heidegger's Approach to Temporality [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 34-48]

  • عطارزاده، مهدی فلسفه‌ بقای سینما با رویکرد ژان بودریار [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 243-258]

  • علایی نژاد، حمید ارزیابی نقدهای اچمندی به تحلیل تارسکی از مفهوم پیامد منطقی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 505-532]

  • علیزاده نیری، سحر Perception of Religious “Other” and the Quality of Its Narration in the Cultural Context of Iran [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 285-301]

  • علم الهدا، سید علی بررسی روش‌شناسی دیدگاه‌های کتز و فیلیپس در باب تجربه دینی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 546-560]

  • علم الهدا، علی مفهوم‌شناسی تطبیقی مساله اراده آزاد و اختیار در تعلیم و تربیت بر اساس الگوی «انسان مشکک» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 149-167]

ف

  • فارغ، سید علی واکاوی بنیان‌های فلسفی «دیزاین» به‌مثابه‌ کنش تکنولوژیکی به کمک معانی مستتر در مفهوم بینامتنی «تخنه» [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 696-711]

  • فارغ، سید علی An Analysis of the User's Interpretation of the Product; Comparative Study of Experience Design and Reception Hermeneutic [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 310-323]

  • فارغ، سید علی «کنش پژوهی اخلاقی» به مثابۀ فصل مشترک «تربیت پژوهی» با «طراحی پژوهی» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 168-180]

  • فتح طاهری، علی The Relativity of the Subject of Truth in Alain Badiou’s Philosophy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 242-256]

  • فتح طاهری، علی مفهوم «معنا» در منطق معنای ژیل دلوز [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 407-428]

  • فتحی عمادابادی، اصغر بررسی تطبیقی موضوع مابعدالطبیعه نزد ارسطو و اسکوتوس [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 453-465]

  • فرامرزقراملکی، احد Rene Descartes’s Cogito Argument Reconsidered [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 148-163]

  • فرمهینی فراهانی، محسن واکاوی رویکرد پساپدیدارشناسی در آموزش مجازی و استلزامات آن برای نظام آموزشی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 150-165]

  • فیضی، سمانه «زیست‌جهان» در پدیدارشناسی آلفرد شوتز [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 533-561]

  • فیضی، سمیرا Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 324-347]

ق

  • قادری، مصطفی Perception of Religious “Other” and the Quality of Its Narration in the Cultural Context of Iran [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 285-301]

  • قاسم تبار، سید امیر رجیو امیلیا: رویکردی پست مدرن به تعلیم و تربیت اوان کودکی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 40-58]

  • قربانی، قدرت الله اوصاف عقل گرایی اعتدالی و انتقادی نظام باورهای دینی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 350-364]

  • قربانی شیخ نشین، ارسلان نظام فلسفی پساکرونا از دریچه‏ تقابل رئالیسم، لیبرالیسم و تئوری انتقادی؛ سناریوهای محکوم، پلتفرم و هریت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 678-695]

  • قسامی، حسین به سوی یک اخلاق اگزیستانسیال؛ واکاوی مواجهه کی‌یرکگور با داستان ابراهیم از منظر فلسفه‌ هایدگر [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 464-475]

ک

  • کاظم خانی، حبیب الله جایگاه نظر کانت در میان نظریه‌های ناظر بر روابط دین و اخلاق [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 562-582]

  • کرامت فر، ناصر Frommian Biophilic Ethics in Tolstoy’s The death of Ivan Ilyich [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 133-147]

  • کرباسی زاده اصفهانی، علی بررسی تطبیقی موضوع مابعدالطبیعه نزد ارسطو و اسکوتوس [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 453-465]

  • کشاورز، مرتضی بررسی نقش عمل در استکمال عقل نظری در آراء مشائیان (کندی، فارابی و ابن‌سینا) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 730-743]

  • کشفی، عبدالرسول Rene Descartes’s Cogito Argument Reconsidered [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 148-163]

  • کشفی، عبدالرسول The Nature of the Soul from Mullā Ṣadrā and John Hick’s Viewpoint [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 271-284]

  • کلباسی اشتری، حسین قلب و ادراک زیبایی از دیدگاه علامه طباطبائی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 315-340]

  • کلباسی اشتری، حسین واکاوی معنای تعلیم و تعالی آدمی در نظام فکری سقراط-افلاطون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 52-67]

  • کنعانی، ابراهیم جایگاه دیگری بزرگِ لکان و چگونگی شکل‌گیری سوژه در متن‌هایی برای هیچ اثر بکت [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 613-632]

  • کوپال، عطاالله Reflecting the Hero's Confusion in Sartre's Existentialist Attitude: conditions of appearance and characteristics [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 423-437]

  • کورنگ بهشتی، رضا تأملی بر دوگان نفس ـ بدن در آیین اورفه و تأثیر آن بر آموزة نفس افلاطون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 597-612]

  • کوهی گیگلو، توکل رویکرد انتقادی بر نظریه «خلق از عدم» حکمت متعالیه [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 540-556]

گ

  • گلشنی، مهدی The Human Soul Is Immaterial [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 120-132]

  • گنجعلی خانی، احد صبغه سکولاریستی علوم طبیعی نوین [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 422-436]

  • گنجعلی خانی، احد بررسی مقایسه ای مفهوم حقیقت محمدیه از منظر ملاصدرا و آدام کدمون از نگاه موسی دلئون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 292-305]

ل

  • لازمی، فریده احتمال وجود عالم پس از مرگ و آموزه ثواب و عقاب اَعمال در حیات اُخروی در فلسفه دیوید هیوم [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 360-377]

  • لطیفی، علی بررسی چگونگی مجال یادگیری دادن و تحلیل مراحل و ابعاد آن در الگوی تدریس هیدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 301-316]

م

  • ماحوزی، رضا From the Conflict of the Faculties to the Reconciliation of Knowledge and Nature at Kantian University and Its Lessons for Iran's Higher Education [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 19-33]

  • مازیار، امیر هنرهای زیبا در اندیشه دکتر سیدحسین نصر [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 768-791]

  • ماکوئی، یاسمین اکسل هونت و اخلاق به‌رسمیت‌شناسی: موانع و امکانات [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 583-615]

  • مالملی، امیدوار رویکرد فلسفی به آشنایی زدایی در اشعار معاصر ایران [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 62-91]

  • محبوبی، مینا An Investigation into Teachers’ Perception of (Postmodern) Postmethod Pedagogy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 62-73]

  • محبوبی آرانی، حمیدرضا آگامبن و دیرینه‌شناسی فلسفی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 712-729]

  • محمدی، حسین The Nature of the Soul from Mullā Ṣadrā and John Hick’s Viewpoint [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 271-284]

  • محمدی، عبدالحمید ارزیابی جایگاه معرفت‌شناختی یقین در اندیشه ویتگنشتاین، از منظر عقلانیت نقاد [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 670-705]

  • محمدی، عبدالحمید آیا ویتگنشتاین متاخر به ورطۀ نسبی‌گرایی درمی‌غلتد؟ یک ارزیابی از منظر عقلانیت نقاد [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 208-224]

  • محمدی، مهدی A Critical Study of Two Conceptions of Wittgenstein’s “Family Resemblance” [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 222-241]

  • محمدی‌آغداش، محمد استحالۀ زبان و پرسوناژ در ادبیات نمایشیِ ساموئل بکت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 466-479]

  • محمدی نیا، عیسی Critical Consideration on God's Essence and His Features in Open Theism [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 386-398]

  • محمدی نیک، فاتح تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفه‌های فلسفه معلّمی خود [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 331-349]

  • محمودی، رحمت الله پدیدارشناسی ایدئولوژی و نسبت آن با اتوپیا بر پایه آراء ریکور [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 336-359]

  • محمودی، مهدی مفهوم‌شناسی تطبیقی مساله اراده آزاد و اختیار در تعلیم و تربیت بر اساس الگوی «انسان مشکک» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 149-167]

  • میری، سیدجواد مقایسه آراء مارتین هایدگر و علی شریعتی در قبال تکنولوژی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 626-642]

  • میری، سید ضیاء الدین بررسی چگونگی مجال یادگیری دادن و تحلیل مراحل و ابعاد آن در الگوی تدریس هیدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 301-316]

  • مرادی باستانی، گلچهره فلسفه تعلیم و تربیت برای آینده از دیدگاه توماس دو کُنَنک [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 166-185]

  • میرزایی، محمدسینا بررسی انتقادی رابطه دین و سیاست در رساله الهیاتی ـ سیاسی اسپینوزا [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 792-814]

  • مروجی، احسان جایگاه و نقش مفهوم اتمسفر در پدیدارشناسی نوین هرمان اشمیتس [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 706-744]

  • مسعودی، عباس Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 324-347]

  • مشکی، مهدی صبغه سکولاریستی علوم طبیعی نوین [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 422-436]

  • مشکات، محمد رابطۀ ضرورت بیرونی و درونی و علم در نزد هگل [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 869-897]

  • مصباحیان، حسین اکسل هونت و اخلاق به‌رسمیت‌شناسی: موانع و امکانات [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 583-615]

  • مصباحیان، حسین پدیدارشناسی ایدئولوژی و نسبت آن با اتوپیا بر پایه آراء ریکور [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 336-359]

  • مصباحیان، حسین ایده هایدگری دانشگاه: مبانی فلسفی مخالفت هایدگر با آزادی آکادمیک [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 186-207]

  • مصطفوی، نفیسه ارزیابی تطبیقی هوش حکمی با هوش معنوی و نسبت آن با تعلیم و تربیت [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 111-126]

  • معتمدی، منصور «زیست‌جهان» در پدیدارشناسی آلفرد شوتز [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 533-561]

  • مفتونی، نادیا Farabi’s Perspective on Global Peace [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 302-309]

  • مقیم نژادحسینی، محبوبه هنرهای زیبا در اندیشه دکتر سیدحسین نصر [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 768-791]

  • مقنی پور، مجیدرضا مطالعه ماهیّت، کارکرد و تجسم «عدد» در آگاهی اسطوره ای از منظر ارنست کاسیرر [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 745-767]

  • منصوری، علیرضا فرایند تکامل در لامارکیسم و داروینیسم؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 577-593]

  • منصوری، غلامرضا Critical Study of the Epistemological Foundation of Constitutionalism in Face of Modernism [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 479-489]

  • مهتدی، علی اکبر رویکردها و روش های آموزش تفکر فلسفی به کودکان [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 129-149]

  • مهدوی، محمد نقش قوه خیال در تبیین وحی از دیدگاه حکیم ابن سینا و ملاصدرا [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 214-231]

  • مهرنیا، حسن بررسی چگونگی مجال یادگیری دادن و تحلیل مراحل و ابعاد آن در الگوی تدریس هیدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 301-316]

  • مهروند، احد Frommian Biophilic Ethics in Tolstoy’s The death of Ivan Ilyich [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 133-147]

  • موسی زاده، عیسی بررسی مقایسه‌ای و انتقادی مفهوم آزادی در اندیشه کانت و هایدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 643-657]

  • موسوی، سید محسن ریشه‌های یونانی و یونانی مآبی زیبایی شناسی دیونوسیوس مجعول [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 480-494]

  • موسوی، سید مختار سه مرتبه حرکت بر مبنای سه سیر فلسفی ملاصدرا: حرکت طبیعی، حرکت جوهری، تجدد امثال [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 119-153]

  • موسوی، سید مختار تحلیل گفتمان، علوم انسانی بومی، یا علوم انسانی جهان [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 445-463]

  • موسوی مقدم، سید رحمت الله مطالعه تطبیقی زیبایی‌شناسی در اندیشه افلاطون و حکمت سهروردی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 383-394]

  • مولائی، اصغر شهر در حکمت متعالیه و جایگاه آن در کمال انسان [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 1-28]

ن

  • نامور، رسول رویکرد نظری به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 196-207]

  • نجفی کلیانی، محمد قبای قانون بر قامت اخلاق؛ نگرشی انتقادی بر خوانش پاتریک دِولین در باب الزام قانونی اخلاق متعارف [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 514-532]

  • نژادمحمد، وحید فلسفه تعلیم و تربیت برای آینده از دیدگاه توماس دو کُنَنک [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 166-185]

  • نصری، عبدالله بررسی و نقد رابطه سیاست و اخلاق در هنر در پراگماتیسم پیامبرانه [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 477-504]

  • نصیری، منصور بررسی انتقادی نظریۀ معرفت‌شناسی مشارکت در فهم باورهای دینی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 277-291]

  • نصراصفهانی، مریم سکوت فارابی: جایگاه منزل در مدینه فاضله [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 815-837]

  • نصیرزاده بکرآباد، علیرضا وحدت به مثابۀ ایده آل فلسفۀ هگل [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 533-545]

  • نمایندگی، زهرا سارا The Relativity of the Subject of Truth in Alain Badiou’s Philosophy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 242-256]

  • نواختی مقدم، امین تحلیل گفتمان، علوم انسانی بومی، یا علوم انسانی جهان [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 445-463]

  • نوری، مرتضی روشنگری و سلطه: نقدی بر تحلیل‌های فوکو از گفتمان رهایی‌بخش روشنگری [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 838-868]

  • نورانی، حبیب اله واکاوی مفاهیم بنیادی فلسفۀ تربیتی اپیکتتوس به روایت آنتونی‌لانگ [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 1-15]

  • نورانی خطیبانی، سیّده فاطمه چگونگی نسبت میان مفهوم «وجود» و معنای «خدا» در رسائل کلامی بوئثیوس [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 437-452]

  • نورداد، نوا انواع سنجش آموزشی با رویکردهای مختلف به فراگیری [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 68-85]

  • نوروزی، رضاعلی تحلیلی بر موانع تربیت عقلانی از دیدگاه هگل [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 521-539]

و

  • واعظی، اصغر A Critical Study of Two Conceptions of Wittgenstein’s “Family Resemblance” [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 222-241]

  • وحدتی دانشمند، علی «تعلّق به» و «گسستن از»؛ تأمّلی بر نسبت هرمنوتیک گادامر، پداگوژی انتقادی و سنّت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 317-330]

  • وهاب‌پور، حسین رویکرد انتقادی بر نظریه «خلق از عدم» حکمت متعالیه [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 540-556]

ه

  • هاشمی، عطاالله Coincident Objects and The Grounding Problem [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 164-173]

  • هاک، سوزان The Erosion of Academic Virtue [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 1-18]

  • هانی، کاظم نسبت میان روش سقراطی و دوستداری دانایی (فیلوسوفیا) [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 181-195]

  • همتی، ذوالفقار «متخصص اخلاقی» مفهومی مهم ولی مجهول در فلسفه اخلاق هیوم و تناظر آن با رهیافت آشنای «داور راستین» در زیبایی شناسی هیوم [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 259-276]

ی

  • یوسفی، زینب بررسی تحول نگرش کلامی قاعده لطف به مسئله شمول گرایی در نجات (علامه طباطبایی و جوادی آملی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 395-409]

  • یوسف زاده، باقر رویکردها و روش های آموزش تفکر فلسفی به کودکان [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 129-149]